"אם הרב שלום כהן היה אומר בעצמו על מקרה של עיוות – היינו דוממים"

    בא נלך לבדוק, האם את הכותרות את האמירות הצורמות נאמרו על ידי אנשי ש"ס? האם צביקה כהן כינס מסיבה בפני תקשורת ועיתונאים ותקף מישהו?
    משה חיים 7 Comment on "אם הרב שלום כהן היה אומר בעצמו על מקרה של עיוות – היינו דוממים"

    סערת הסמינרים הגיעה ל'מהדורת הבוקר' במלוא עוזה • ראוכברגר מלין על העיסוק התקשורתי בנושא וטוען כי נעשה הון פוליטי על גב הבנות, ואילו מלכיאלי מזכיר לו מי בחר לפוצץ את הפרשה במסיבה מתוקשרת, ומציג פתרון פשוט לבעיה ה"מורכבת" • האזינו

    בא נלך לבדוק, האם את הכותרות את האמירות הצורמות נאמרו על ידי אנשי ש"ס? האם צביקה כהן כינס מסיבה בפני תקשורת ועיתונאים ותקף מישהו?
    7:56
    01.05.24
    חדשות קול חי No Comments on אנרכיה באוניברסיטת קולומביה: המשטרה פרצה ועצרה עשרות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסערה הפוליטית שפרצה אמש יושבת על אחד הסירים המבעבעים ביותר בציבור החרדי, ומאיימת על ברית הלכידות והתיאום הצפוף בין מפלגות יהדות התורה וש"ס. הרקע: הודעת משרד החינוך על שלילת תקציבים למוסדות שלא נענו להוראות השיבוץ, ופעילות נמרצת של סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן לאכוף קבלת בנות ספרדיות, שמצליחה לעורר עליו את חמת מנהלי הסמינרים – השליטים הכל יכולים במגזר.

    מנהלי הסמינרים התכנסו אתמול ויצאו בקול זעקה רמה נגד ההתערבות בשיקוליהם – הגזעניים או החינוכיים, תחליטו אתם – בעוד צמרת ש"ס נעמדת על רגליה האחוריות ונותנת גיבוי לכהן מול המתקפה מצד 'דגל התורה'.

    וכמו תמיד, סערות פוליטיות אינן מקבלות חותם רשמי, בלי עיסוק דינמי בהם ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי', עם מרדכי לביא. לאחר שמיטב הכתבים הפוליטיים החרדיים שטחו את הפרשה לפרטיה, דקדוקיה, משמעויותיה, ונספחיה, עלו ובאו לשידור אליעזר ראוכברגר – נציג 'דגל' – ומיכאל מלכיאלי – נציג ש"ס, שניהם חברי מועצת העיר ירושלים.

    יו"ר 'דגל התורה' בירושלים לא מכחד כי קיימת בעיה עם מנהלי הסמינרים, אך בוחר להתמקד בפלטפורמה בה נדונה הסוגיה. "הבעיה היא שכל הנושא הפך לשיח פוליטי, עיתונאי, שיח שמנהלים אותו ברחובה של עיר, במקום לנהל את הבעיה הזאת או לטפל בה בצורה מקצועית, פדגוגית. נכון שתמיד היו הבעיות, מעולם הנושא הזה לא היה מועצם כמו שהוא היום, בגלל שמישהו או מישהי רוצים לעשות על הנושא הזה קופה פוליטית או קריירה פוליטית, קרדום לחפור בו פוליטית".

    הוא הוסיף: "נכון, תמיד היו בעיות אף אחד לא מנסה לטאטא, היו בעיות ולצערי גם יהיו, בגלל שזה נושא מורכב ומסובך, מכאן ועד להפוך את זה לנושא פוליטי הדרך ארוכה". לדבריו, אותם גורמים מעצימים את הבעיה ומגדילים אותה בשביל "להראות שהפוליטיקאי הוא בעל הכוח, זה על חשבון ועל גבם של אותן בנות שיושבות בבית. אני אומר לך, אם היו מטפלים בזה מקצועית ופדגוגית, לא שהיו פותרים בזה את כל הבעיות, לא שלא היו יושבות בנות בבית, אבל במקום 30 היו יושבות אולי 3 או 5, יש בדברים האלה צורך לטפל".

    לחבר מועצת העיר מיכאל מלכיאלי שעלה לשידור הייתה בטן מלאה על טענותיו של ראוכברגר. "ראשית, הסוגיה לא מסובכת ולא מורכבת. יש כאן טענה – אותה אומר צביקה כהן למנהלי הסמינרים, ועליה אנחנו עומדים. אנחנו רוצים שהמוסדות בירושלים ובכלל יקבלו רק לפי אמות מידה אמיתיות בלי קשר לעניין העדתי, הקריטריון מאיפה סבתא שלך נולדה – לא יהיה רלוונטי".

    "לנושא הצרכים הפוליטיים, בא נלך לבדוק, האם את הכותרות את האמירות הצורמות נאמרו על ידי אנשי ש"ס? האם צביקה כהן כינס מסיבה בפני תקשורת ועיתונאים ותקף מישהו? הוא הרי עשה מה שגדולי ישראל הורו אותו, ובחרו נציגים אחרים להרוויח הון פוליטי, לעשות כותרות, שידעו שהם קיימים, והתחילו לתקוף את מי? את שלוחא דרבנן, מה אתם תוקפים את השליח של הרב שלום כהן? תיגשו לרב כהן, תדברו אתו".

    כאן החל ראוכברגר להתפתל ולטעון "האם הרב שלום כהן עבר באמצעות אנשיו על כל שם ושם ונתן הוראה לעצור תקציבים באמצעות משרד החינוך? אני אומר: אם הרב שלום כהן היה בא ואומר בעצמו במקרה זה אין שום צל ספק שיש עיוות של מנהל הסמינר היינו כולם דוממים". הדברים קוממו את מלכיאלי שתמה האם חכם שלום צריך להתערב באופן אישי ופרטני בקבלת בנות לסמינרים, בכדי שדעת תורתו תישמע.

    "אין שום צל של ספק שיש בעיות יש מקרים עיוותים גם לנו יש ביקורת על מנהלי הסמינרים אני בעצמי חושב שהם לפעמים עושים דברים לא נכונים את הדיאלוג הזה מנהלים בתוך החדר הבית לא מערבים את משרד החינוך אפשר להשיג הבנות אבל לא לעשות על זה רווחים פוליטיים", התעקש ראכברגר.

    ואת יתר הדין ודברים, הטענות והמענות, ההטחות וההתגוננויות, הלא הם מצורפים בהקלטה המלאה:



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      בחינוך צריך להיות יהודי עם לב יהודי ולא משהו אחר

    2. 6

      הבעיה ששניהם צודקים!
      ראוכברגר צודק שאסור שההתערבות תבא מצד משרד החינוך, והוא גם צודק שיש פוליטיקאים שעושים מהסיפור הון פוליטי
      אבל גם הצועקים מנגד צודקים שפעמים רבות מנהלי סמינרים לא מקבלים על רקע עדתי, כיצד הם יכולים להכחיש זאת
      כאשר כולם יודעים ואף אחד לא מסתיר שיש |"מכסות" ו"אחוזים" אם לא היו מכסות ואחוזים אז היה שיקול דעת ענייני לגופו של עניין.
      בפועל, בגלל שמערבים בתוך השיקולים הרוחניים (הצודקים והמחוייבים!) גם שיקולי מכסות, אותם מנהלים פוגעים במו ידיהם בעצמאות החינוך החרדי ומכניסים את משרד החינוך בדלת הראשית עם אמתלה שזוכה למרבה הצער בציבור הספרדי ולא מעט גם בציבור האשכנזי, כאשר אלו ואלו לא מבינים שבגלל סרחון בסיפון הם מציפים את כל הספינה במים רבים המטביעים את הספינה כולה!
      לסיכום: 1. יהיה מה שיהיה אסור לתת למשרד החינוך להתערב בעניין, ומי שנותן לזה יד הרי הוא פושע אשר מרים יד בתורת משה ודינו כדין מוסר כנפסק בשו"ע 2. על מנהלי הסמינרים להתעלות מעל השיקולים הקטנוניים ולהפסיק עם מכסות ואחוזים, חייבים לדון כל ילדה וילדה ספרדיה כאשכנזיה לפי שיקולים רוחניים וחינוכיים שוויוניים וענייניים – כך היא דעתם של גדלולי ישראל האמיתית שלמרבה את הצער מנהלי הסמינרים כולם! לאע נשמעו להם!
      הלוואי שעכשיו יתעשתו הצדדים כל אחד בעניינו

      1. המגיב דלעיל צודק באמת האחוזים אבל יש כאן בעיה, אי אפשר למדוד כל בת באופן מדויק זה לא מדע מדויק ובמצב הנוכחי… כל דחיה של בת ספרדיה גם אם תעשה מסיבה עניינית (כמובן לא משהו זועק לשמיים) זה יקוטלג מיד כגזעני כי יש כבר 'חזקה' בעניין. כך שיש כאן כמעט בעיה בלתי הפיכה, אלא אם כן יהיהו סמינרים אזוריים כמו יסודי.
        כשהתמנים רצו להקים 'מועצת' וכו' אמר להם אחד הרבנים התמנים , קודם תקימי סמנרים וישיבות וכו' ואח"כ מועצת, כי כל זמן שהתמנים חלק מהספרדים אין מכסות וכדו' אבל אחרי שהתמנים 'ירימו את האף' אז כבר נכנס לפלונטר של מכסות ואחוזים בלי אפשרות לצאת מזה….
        אבל לא שמעו לו …. וכבר יש בעיות בנושא הזה…

    3. 5

      פרובקציה מתוזמנת היטב ע"י דרעי וחבורת יחצ"ניו לדבר על אפליה זה המזבלה שממנה הם חיים למי אכפת מחלוקת וכדו' העיקר לדבר על אפליה וזה טוב לקלפי , נמאס מהמניפולטיבות.

    4. 4

      הוא מלין שמתעסקים על זה בתקשורת ? בשביל מה יש תקשורת אם לא לתופעות המבישות האלו תקשורת נועדה רק לספר את סיפורי גפני ומקלב?

    5. 3

      הגיע הזמן שיענשו המנהלים המרושעים שלא מספרים בדיוק לרבנים את הסיפור האמיתי על סמך זה הרבנים הגדולים לא מזלזל חלילה מוצאים מכתבים על שהמשרד מתערב . העסקנים המנהלים שקרנים!